Na Sázavě

5. říjen 2012 | 20.32 |
›

Než jsem odjela na Posázavsko, zakázala jsem si těšit se! Zakázala jsem si představovat si cokoli, co by se mohlo stát, jenže to nějak nepomáhalo a já se přímo viděla přede dveřmi chalupy ve které jsem se narodila, představovala jsem si, že mi otevře Marie Bednářová, která byla sice o něco starší jak já, ale ne zas o tolik, aby ještě nežila a tak jsme před sebou stály my dvě "stařeny" a nechápaly co to s námi život provedl. - Samozařejmě, že se představy neplní.

Skutečnost byla střízlivější. Několikrát jsme přestupovali z vlaku do vlaku až jsme se konečně ocitli ne na nádraží, -  na zastávce s plechovou boudu a na ní  nápis:- "Soběšín!" - Soběšín mi není neznámý, tatínek tu měl sestřenici a strýce a kdoví koho ještě. Ubytovali jsme se ve vodácké hospodě u Pudilů a hned po ubytování se vydali na první z vycházek. Nesmíme tu promarnit ani chvilku! Namířeno máme do Kácova.

Ani Kácov mi není neznámý, tam se chodilo nakupovat, tam jsme chodili k lékaři, pokuď se ovšem chodilo. Ale já jednou musela, bylo to na očkování, Moc si nepamatuji, jen to, že jsem brečela, že jsem tam nechtěla, že jsem se strašně moc bála. Já se bála očkování ještě dlouho a dlouho potom. Maminka mne asi musela spíše za tu mou ručku táhnout, než vést. Na chodníku byly rozšlapané černé třešně a za zdí na stromě seděli dva kluci. "Když přestaneš brečet, dají ti třešně," řekla maminka. Víc si nepamatuji, nevím, jestli jsem ty třešně dostala, jestli jsem přestala brečet, jestli jsem vůbec byla na tom očkování.

Teď už jsem veliká a jdu do Kácova dobrovolně, a se mnou všichni ostatní, je nás třináct!

Naše poslední čekání na vlak, který nás doveze do Soběšína.

Takový krásný výhled jsme měli z okna. Pod hospodou silnice, za silnicí železniční trať a za tratí, řeka!

Naše prozatimní doma.

Splav jsme měli kousíček od hospody. Krásně si pobrukoval, ale nerušil, bylo to velice příjemné.

Když jsme se vydali na naší první vycházku, začlo pršet. Pláštěnky, deštníky a šlo se po jílovité pěšince stále do kopce.

Všude kolem řeky, v lese, všude roste netykavka a my jako malá děcka jsme si pohrávali se semeníky, které nám v prstech praskaly a vystřelovaly seminka.

Možná kdybychom si nehráli, přišli bychom na to, že jsme uhnuli ze značky a jdeme stále nahoru až jsme vyšli z lesa a před námi pole a pole, tak se vracíme.

Nahoru to šlo bídně, dolů ještě hůře,  opatrnost je nutná, dost to klouže.

Než jsme došli, přestalo pršet a obloha se krásně vyčistila. Tohle je Kácov, tady jeho náměstí s morovým sloupem, který je z čeveného pískvce a sochy na něm z bílého.

Zámek, jstli se dočká jednou opravy, bude to skvost.

Místní pivovar má už nový kabát. Já jsem se s touhle partou na stará kolena naučila pít pivo, tedy vždycky jen malé a tady mne překvapila cena! Za malé pivo tu účtovali 9,- ká!

Také hotel má také nový kabátek.

A řeka se třpytí ve slunci. Řeku jsem představila zde: http://sochova.blog.denik.cz/c/291215/Reka-caruje.html

Pohled na Kácov ze zastávky z které zas jedeme do Soběšína.

A to je druhý pohled z okna kde prozatím bydlíme, je na něm vidět jednak silnlice, železniční trať i ta Slázava. - Nic, vůbec nic mi nepřipomnělo, že jsem tady kdysi dávno byla.