Středa - ovečková

28. červenec 2012 | 12.13 |
›

Pomalu se nám láme týden, čas zastavit nejde a tak se ráno po nočním dešti a bouřce vydáváme na trasu. Vyjeli jsme do mlhy okolní kopce jsou zahaleny bílými cáry, ale než jsme dojeli do našeho cíle, tedy začátku trasy, mlha zůstala za námi, jen rozmoklé cesty kde to trošku klouzalo, kde se tvořily louže nám připomnělo, že  v noci lilo. Počasí je k nám velice laskavé, nechá nás projít trasu, a když už spustí déšť jsme v autobuse a nebo v tělocvičně, kde se povalujeme po žíněnkách, pijeme čaj a nebo kávu, pojídáme to co nám zbylo ještě z domu a nebo jsme si nakoupili v supermarketech,  které jsou úplně stejné jak u nás.  Navštěvujeme Lidl, Billu, Tessco, stejně jako v Liberci.

356

Autobus nás vyklopil u tabule "Havrilovo 470 m" a my podle ukazatele si to namířili na Sedlo Peréš.

363

Cesta plná vody, kamenů a staženého dřeva.

366

Místy je cesta rozježděná těžkými stroji jako tady u nás, ale mám dojem, že tu se těží mnohom méně, nejsou tak rozhazovační jako u nás.

371

Jdeme do vrchu a ve stráni hlídá cestu "jednorožec."

385

Z lesa vyjdeme většinou na louky, tady je to velice příkrý svah, kde se pasou kravky a kde dole ve stromoví má maringotku bača, který nám vysvětlil, že musíme vyjít ten strmý svah nahoru, potom lesem, co lesem, on to byl víc jak prales, ani jednu fotku jsem tam neudělala, měla jsem problémy vůbec bez úrazu tím úsekem projít

394

Ovšem, stálo to za to!

397

Krajina se před námi otevřela a nabízela skutečně mnoho.

410

Obloha se vyčistila, mráčky byly běloučké a tak jsme poseděli, posvačili a procházeli táhlou dlouhou strání dál.

418

Samozřejme, jsme nahoře, výš už to nešlo a tak zase dolů. - Na ten kopec naproti máme namířeno.

423

Podle ukazatele to máme na Pasiečky  pouhou 1:10, co si myslím, že bude daleko víc a  do Kokavy, kde naše putování končí máme dojít ještě o dvě a půl hodiny později.

431

Ono se to docela dobře čte, ale hůře jde. Kopec je strmý, možná nejvíc jak jsme dosud šli.

439

Takže je dobré si na chvíli odpočinout.

444

A to už jsme na vrcholu kopce, kde je televizní vysílač a bohužel tu chybí rozhledna, musely z tohoto místa být nádherné rozhledy

457

Když jsme zas vyšli z lesa, nabídla nám krajina tohle

466

A tohle!

484

Jdeme po hřebeni, ono je to podivné slovo pro kopec porostlý trávou a sem tam hromadou kamení a stromem. V těchto místech byla opět maringotka u které  několik psů na řetězech. Jedna dřevěná psí bouda s bílým psem byla na slunci. Pes sice štěkal, ale když jsem se trošku přiblížila, zalezl do boudy a že se už neukázal

487

Tenhle neměl zábrany, pózoval a bylo vidět, že je mu teplo. Doufám, že v kbelíku měl dost vody.

489

Zato tenhle byl na volno a lísal se k nám a s každým kousek šel a potom se vrátil k hromadám kamení a k ostatním psům, později jsme se od mladého bači dověděli, že to je ještě štěně.

492

Louka i když na prudkém svahu a značka kudy jít nikde. Máme se dostat dolů do té vesnice. Značky tu občas byly na kameni, ale hledej v trávě i když spasené červenou značku!

499

Tam v dálce ten bílý flek, to je stádo oveček, které se pomaličku drobí

504

Pohled na přehradu, někdo řekl: - "Na tu jsme koukali včera," asi měl pravdu, ale bylo to z jiného místa.

510

Přešli jsme celičkou tu prudkou stráň a když se před námi objevila cesta, už jsme žádnou značku nehledali a šli po ní. Byla velice dlouhá

517

Po nějaké chvíli se všude kolem ozývaly zvonečky, to ovečky, které se pásly tam daleko se vracely na salaš k večernímu dojení.

518

Tohle je mladý bača, který šel po cestě a domlouval se mobilem s tím druhým, který šel s ovečkami dole. Povídali jsme si s ním a prozradil, že psy, které jsme viděli nahoře patří "zlému bačovi," sice nám i řekl, kolik oveček mají ve stádě, ale už to nevím, tak nebudu hádat, jen to, že je dojí dvakrát za den, ráno a večer a jsou na to DVA!

517

A ovečky stále pod námi šly a cestou ukusovaly trávu. Na mne to dělalo dojem, že nejdou, ale "tečou," tak plynulý ten jejich přesun byl

520

Každý krok cinknutí, každý krok ukousnutí trsu trávy

522

Konečně jsme sešli dolů k silnici, ale bohužel ve vedlejlší vesnici než jsme měli a už se nám nechce jít dalších několik kilometrů, proto pro nás přijel autobus, to je ta obrovská výhoda mobilů.