Když se rozum zpozdí

21. září 2011 | 20.56 |

Dnes jsem tedy perlila. Včera mě osvítil nápad, že bych mohla zajet na Sibiř a to tak, že vezmu Vašíkovi kolo, to mi odveze vlak do Č.L. jako spoluzavazadlo a potom z nádraží vyrazím jako žíznivá čára  na tu Sibiř. Nikdo o mém nápadu nevěděl a protože Pepí má tento týden dvanáctky, dělá od devíti ráno do  devíti večer, tak se to nedoví, kdyby se to nějak podivně schrulo. Vymyslela jsem to úžasně, provedení už bylo méně.

Kolo jsem vytáhla brzo ráno, abych se podívala, jestli jsem ho pořádně ometla od pavučin (válelo se totiž v kulně docela pěkných pár let) a otřela ho pro jistotu ještě hadříkem, abych si nedělala ve vlaku ostudu. Potom jsem vzala Danka na ranní probuzení sluníčka, zašli jsme ještě po silnici ke slévárně, protože tam jsou dva javory vedle sebe, jeden už je červený a ten druhý ještě stále sytě zelený. Okukoval jsem trsy kostivalu, na který jsem kdysi chodila a krmila jsem s ním Barušku, ale to jen proto, že jsme se museli vyhýbat autům, která po silnici jela. Když jsme přišli domů, nabalila jsem do  batohu nějaké ty nezbytné věci, jako vajíčka, svačinu, pití, foťák a tak porůznu a vydala se na nádraží.

Na nádraží jsem šla raději pěšky, pořád jsem měla nepříjemný pocit, že ten nacpaný batoh mne stáhne dozadu. Stejně jsem šla na vlak velice brzo, jako když chodívám pěšky. Trošku jsem se vyděsila, když cinkaly závory, ale byl to jen rychlík, který stejně u nás nestaví. Čekala jsem čekala a tak jsem si vyfotila lípu, která už začíná v koruně žloutnout, a když vlak končně přijel, pan průvodčí byl na mne velice hodný, zaplatila jsem za kolo 25kč a jelo se. Přes město jsem si řekla. - "Holka nedělej si ostudu, třebas se vymázneš, letos si ještě na kole neseděla a tak ho raději tlač." - No jo, ono se řekne tlač, ale na Sibiř to mám 12km po silnici a já chci po cyklostezce, která se klikatí nad vesnicemi a určitě to je daleko víc. Tak jsem to zkusila. docela to šlo ani mě ten batoh netáhl dozadu a pochvalovala jsem si, jak se mi krásně jede. Bylo příjemně, ani teplo, ani zima.

Tady na mostě jsem prvně zastavila, jelikož jsem měla pocit, že mne začíná nepříjemně bolet zadek. A tak jsem slezla, dělala, že se kochám krajinou, to bylo takové maskování mé situace pro okolojdoucí a jedoucí. Ale vodička v říčce je krásná, že? - Tak proč se nezastavit.

Krajina okolo také stojí za podívání, i když už jsem tudy šla několikrát, dělám jako kdybych tu byla prvně a všechno si musela pořádně prohlédnout.

A tady mne osvítil nápad číslo dvě  Namotala jsem svou bundu na to ukrutánský sedlo, nesedla a jela. Jelo se mi zas krásně a to hodný kus, než jsem zjistila, že  mi rukáv bundy plandá okolo kola.

Stojím a prohlížím si bundu, jestli to odnesla pouze zašpiněním a nebo jestli mi to kolo vydřelo do rukávu díru. Nevydřelo, byla jen špinavá! A tak jsem bundu přehodila přes řídítka a zas kus jela. Když se v dálce ukázal Volfartický kostel, byla jsem docela šťastná, konec se přece jen blíží vždyť už mám delší dobu pocit, že je můj zadek  naklepaný jako nedělní řízek pro Janíčka (ten ho musí mít tenoučký jako papír) .

Tak zas kloukám okolo sebe a kdybych se měla přiznat, tak mi už  i ta chůze dělá potíže. Nějak mne  nohy nechtějí poslouchat.

Tady jsem pro Petra vyfotila  stojící vagon, protože se mě pokaždé ptá, jestli jsem si ho všimla. Jo Péťo, všimla, ale nepřipadal mi důležitý, abych ho fotila až teď, když jsem mohla na něj čučet, nebo dělat, že na něj čučím s obrovským zájmem. Lidičky, mně ta p*del tolik bolí a mám to ještě takový kus.

Tady jsem  už opustila cyklostezku a jedu dolů do vsi, jedu, teď lžu, protože jsem zjistila, že ty brzdy zas tak moc spolehlivé nejsou, tak je raději ze všech sil mačkám obě, -  přední i zadní až se mi podařilo zastavit a z toho mučícího nástroje slézt. Jde naproti mně paní s kočárkem a její psík, kterému jsem se tak zalíbila, že chtěl za každou cenu se mnou. Paní ho nenechala a já se musela vyhnout širokému teréňáku, ale to už jsem byla dole na silnici.

Chvilka odpočinku před Novou Vsí, tak dělám, že nakukuju do potůčku.

Takový mrňavý kopeček, ani se tomu tak říkat nedá a já to neušlapu. Jsem víc jak hotová. Docela si nadávám, - "Pěšky ujdeš s klidem dvacet a tady těch pár kilásků neujedeš na kole?! Doma sis říkala: - Za hoďku jsem tam a teď fňukáš!"

Ale že jsou v Nové Vsi hezké domky? Kolo tlačím. Docela se mi chce s ním zajet do luk a jít loukami a ne po silnici. Ono je to loukami blíž a stejně víc jdu jak jedu a ta p*del mě tak bolí.

To už je Sibiř, ta obec má tak děsné převýšení, že se to ani nedá povědět. Okolo spánků mi teče pot, nohy mě nechtějí poslouchat, já mám chuť hodit to kolo do roští a říkám si, jestli nemá Irča doma kafe, tak nevím co  budu dělat. Že nebude doma, to vím, je v práci, ale to kafe potřebuju.

Kafe bylo, tak jsem si ho okamžitě uvařila a ještě než jsem se rozseděla, odběhla jsem (trošku pajdajíc) si cosi zařídit a potom jsem klábosila s Matějem, který si  sedl naproti mně s hrnkem čaje a když přišel čas, doprovodil mne k autobusu a čekal, jestli skutečně odjedu. - Vašíčku prosím tě, dávej na sebe pozor, měj rozum alespoň ty, když už ho nemá tvoje babička.