Mšeno

7. květen 2011 | 20.48 |
›

P4300047Jsem zpátky doma! - Vzpomínek, zážitků, obrázků snad až příliš mnoho, a vybírat se mi bude těžko. Začnu tedy sobotou, svátkem "čarodějnic." Vyjeli jsme, dojeli jsme, ubytovali se a vyrazili do města. obloha s krásnými mráčky, některé trošku tmavé, jiné běloučké, a tak nikoho nenapadlo, že by se mohlo počasí pokazit. Na Kokoříně jsem byla dvakrát v životě, - prvně se školou na kolech, měli jsme stanovat bylo to v cípu lesa u nějakého rybníka, bylo tam krásně až do doby  než se spustil déšť a bouřka jakou jsem snad ještě nezažila. Stany plavaly, voda se hrnula z lesa a tak nás  ještě v noci  narychlo ubytovali v jakémsi hotelu či co to bylo a ráno se jelo zas na kolech domů. - nepřijal nás vlídně tehdy Kokořín. Po druhé jsem se ocitla přímo na hradě a to když bylo Pepímu něco ke dvoum letům. Tehdy jsme se tam setkali se skupinou lidí kteří byli "staří," Pepí byl krásné dítě a tak dostal od jedné paní bonbon, ten mu zaskočil a on se nám dusil, když už byl tak trošku modrý, vzal ho Pepa jednou rukou za nohy a druhou ho lehce bouchal do zad. Bonbon mu vypadl a kluk začal děsně řvát a navíc se nám počůral při oné procedúře. Pořád lepší, než aby se udusil, že. No jak tak bulel, jedna ze staršch paní se k němu sklonila s nabídkou: - "Na chlapečku, vem si bonbónek a neplač už!"

Takový byl na mne Kokořín tenkrát a teď jsem se v jeho blízkosti ocitla po třetí a jsem zvědvá co mi zas vyvede. Zatím jsme ubytováni v Mšeně!

Ve Mšeně mají krásnou školu, je vidět, že myslí na budoucnost města!

Ale mají tam také i krásný dům pro seniory, - to je milé !

Jen jsme odhodili "bágly" už jsme se vyhrnuli do městečka, abychom uviděli co nejvíc. Tohle je kostelíček na náměstíčku, kde na pravé straně byl obchůdek, a prodávali tam bezvadné buchty s mákem, tvarohem (to pro mne) povidly a koláčky a vůbec to tam krásně vonělo a stejně i tak chutalo a já tam chodila každý den.

Tohle bylo asi hlavní náměstí, byla tam hospoda a cukrárna a také  "íčko" a v tom samém domě maličké muzeum.

pise.cz/img/228039.jpg">

Vidíte jak se náš "chumel" srocuje právě u toho muzea? - Ale já vím, že  před  cukrárnou!

Naproti odkvétala magnolie a my jdeme do muzea.

Tak tohle je pan švec! Krásný rezavý a pracuje v muzeu ve dne v noci!

Tady milostivá paní odešla od onoho krásného psacího stolku, že prý si šla koupit  počítač

Já jsem to popletla, ona nám se svou dcerkou šla připravit pohoštění. - Ještě jsme toho tam viděli víc, kovářskou výheň, zvon, však se tam zajděte podívat, je tam milo.

Objevily jsme s Hančí místní lázně, hledáme totiž místo kde se budou pálit čarodějnice, kam jsme zváni. Doufáme že ne k upálení.

Jsme na kraji městečka, tak prostudujem mapu, někde to tu musí být!

Našli, samozřejmě, že jsme ono místo našli, - čarodějnici měli svoji, tak sem můžeme přijít beze strachu.

Do večera je času dost a tak jdeme okoukout s Hančí okolí, nějak jsme ostatní ztratily, nebo ony nás?

Potkaly jsme modrou značku a jak všichni víme, že "modrá je dobrá," vydaly jsme se po ní. Začíná krápat!

Po tom už pršet, dál lejt, kroupy děsná bouřka, a to už foťák nevytahuji, hledáme pláštěnky, na štěstí máme na zádech batůžky a ty pláštěnky tam jsou.

Nefotím, už jsem jednou v takovém dešti utopila kameru a mobil, tak jsem opatrná. Tohle  je z cesty zpátky, když jsme šly místy kudy tahali vytěžené dřevo, cesta se stala díky dešti a těžkým strojům téměř neprůchodnou, jsme zablácené, jsme strachy trošku ztuhlé, ale nevzdáváme to. - Když už do nás bušily kroupy objevil se před námi tunel a milosrdně nás vzal pod svou ochranu. Nejsme tu samy, jsou tu dva páry mladých lidí, kteří hledají zas jakési kartičky, prošťourávají všechny skulinky, občas kousi volají, že ještě nic nenašli a ten "neviditelný" jim napovídá, že vidí na internetu ten tunel, onu modrou značku, tak to tam musí být, Dvě ženy jsou odvážnější a hledají venku, v tom dešti prohledávají všechny skulinky, lezou na násep, nahoře nad námi jsou totiž koleje. Tunelem se po obou strachách řine voda, stále stoupá a venku to bouří a z nebe nepřetržitě leje. Udělaly jsme si botou značku, kam až necháme vodu vystoupat a potom utečeme ať leje, nebo neleje.

Všechno jednou zkončí a tak i pršet přestalo a my se vydaly zpátky do Mšena po kolejích, protože cestou to už nešlo, S nataženýma ušima, aby nás nevzal  vlak pod koly sebou, jdeme po pražcích, hned slézáme do lesa, já padám do kopřiv, jelikož si mne prut ostružiny chtěl nechat a pevně mě chytil za nohu, pálily mne obě ještě druhý den. Zablácené, zmrzlé dojdeme až k onomu viaduktu a tam už si pamatujeme lepší cestu a  slézáme dolů. No slézáme, to je sice hezké slovo, ale ten mokrý jíl a ta prudká stráň moc slézání nepřeje, Ale povedlo se, došly jsme do města, došly jsme dokonce i k rybníku, kde už dávno čarodějnice shořela, ale u ohně bylo příjené teploučko, tak se jak ty dvě jezinky chvilku ohříváme, od nás u ohně není nikdo a tak se po chvilce vydáváme na ubytovnu, kde všichni ostatní leží v postelích, aby se po tom nebeském sprchování trošku zahřáli. A já jdu teď do postele, svojí, abych se pořádně vyspala.